Wyjazd studyjny do siedziby firmy LOT Aircraft Maintenance Services

W piątek 6 marca br. Lotnicze Koło Naukowe zorganizowało pierwszy w tym roku wyjazd studyjny. Grupa 12 studentów była gośćmi w siedzibie firmy LOT Aircraft Maintenance Services, po której oprowadzał nas pan Paweł Mikołajczyk.
LOT AMS zapewnia serwis i obsługę techniczną samolotów oraz jest jednocześnie jedynym Autoryzowanym Centrum Obsługowym samolotów Embraer dla Europy Centralnej oraz Wschodniej (certyfikat jest ważny 5 lat, począwszy od kwietnia 2012 roku). Poza obsługą bazową i liniową samolotów, firma zapewnia m.in. usługi lakiernicze, naprawy strukturalne, modyfikacje sprawności samolotu, AOG (Aircraft on Ground – usuwanie usterek w trybie natychmiastowym w Polsce lub pilnym w dowolnym rejonie na świecie) oraz zarządzanie ciągła zdatnością do lotu. Obecnie z wachlarzu usług świadczonych przez firmę korzysta 40 linii lotniczych w tym oczywiście LOT oraz m.in. Qatar Airways, British Airways, Turkish Airlines i Wizz Air.
W trakcie naszej wycieczki zapoznaliśmy się ze specyfiką pracy warsztatów i wykonywanymi przez nie zadaniami oraz mieliśmy niepowtarzalną okazję zobaczyć wnętrze hangarów obsługowych, w tym największego hangaru nr.4 mogącego jednorazowe obsługiwać do 5 samolotów wąskokadłubowych. Ta ostatnia cześć naszego wyjazdu spotkała się ze szczególnym zainteresowaniem członków koła, którzy nie szczędzili pytań, na które chętnie odpowiadał pan Paweł.
Po bardziej szczegółowe informację nt. LOT AMS odsyłamy do strony internetowej : http://www.lotams.com/pl

Opracowanie: Paweł Wałaszek
Zdjęcia: Paulina Kalbarczyk/Marcin Sikorzak